Autenty

Sociálne siete autenticky

Ako to už býva, všetko sa mení a nič nie je stále rovnaké. Vďaka bohu alebo digitálnemu vesmíru to platí aj pri sociálnych sieťach. Hneď na začiatok, ak chceme budovať presne tie skvelé sociálne siete, ktoré predávajú, tie, ktoré pomáhajú rásť vášmu biznisu, poďme zabudnúť na dokonalosť. Ten dokonalý svet, ktorý sme tam istú a pomerne dlhú dobu videli, sledovali, či tvorili začína byť minulosťou a nikto sa tomu neteší viac ako my – Atenty-ťáci.

AKO BUDOVAŤ SOCIÁLNE SIETE ČO NAJLEPŠIE

Autenticky. A to znamená presne to, čomu sa tešíme. Nie vždy s dokonalými fotografiami v postoch, či dokonalým set up-om v stories alebo presne nalinajkovanými strihmi s hudbou v reels… Ale poďme si to zhrnúť pekne pomaly.

  1. Tvoriť kontent, ktorý dáva zmysel v digitálnom marketingu, ale aj v reálnom svete.
  2. Budovať komunitu s podobnými záujmami, názormi a postojmi.
  3. Nebáť sa ísť občas za hranicu pomyselného.
  4. Byť sám sebou, a to v zmysle osoby, značky, produktu, ale aj služby.
  5. Robiť to autenticky
  6. Dávať pridanú hodnotu svojej komunite a komunikovať s ňou – koniec koncov
    komunita=comunity=komunikovať
  7. Sledovať si ciele a výsledky svojej práce.
Spravovanie socialnych sieti

KEDYSI

Prečo asi maskoti fungujú a zaberajú s reálnymi výsledkami od dôb cirkusov, kedy mal svoj cirkus svojho maskota, s ktorým sa ľudia v rôznych krajinách stotožnili a vedeli vizuálne pri pohľade na neho o aký cirkus v meste ide? Pretože priniesli cieľovej skupine (pri cirkuse rozumej jeho hosťom) emóciu, a to každým kúskom vnímania – vizuálne (kedykoľvek ho videli), pocitovo (kedykoľvek ho zažili, fotili sa s ním a tešili sa z radostí svojich detí), chuťou (kedykoľvek sa im spojil s obrovskou cukrovou vatou, ktorú si kúpili iba v tomto cirkuse), sluchom (vždy, keď v jeho blízkosti počuli notoricky známu zvučku cirkusu). Stál sa už naozaj v dobách minulých, kedy bol marketingom miestny rozhlas a kartónové ceduľky prichytené na pouličných lampách, autentickou „tvárou“ značky. A povedzme si pravdu, vrátiť sa, obzrieť sa nie je vždy na škodu.

DNES

Príchod doby rýchlej, digitálnej priniesol so sebou dva silné monopoly, a to vo všetkom. Ako uľahčenie (práce, cestovania, techniky…), tak honbu za dokonalosťou a enormné tlaky na každého z nás v rôznych oblastiach života. Nesúdime, ale dedukujeme. Odsúdiť predsa to, čo nás živí by bolo smiešne. Ale vidieť zreteľne aj tie nie najsvetlejšie stránky je… Ťažko povedať, bod č. 3 ? bod č. 4 ? bod č. 5 ? či bod č. 6 ? Najmä je to autentické a nie dokonalé. Nie, že by sa tieto dve vlastnosti bili. Môžu ísť totiž pokojne ruka v ruke. Je to iba o hravosti, kreativite, procese tvorby a súlade. No buďme k sebe úprimní, je maximálne uvoľňujúce byť, robiť, či tvoriť niečo, čoho základom nemusí byť bezvýhradná dokonalosť a vlastne ňou vo výsledku je, ale v tej najhlbšej podstate a v tom najjasnejšom svetle sám/sama o sebe. Stačilo polemizujúcich myšlienok a prevratných zamýšľaní.

Poďme spolu robiť marketing a sociálne siete tak, ako v jeho začiatkoch.

Nie úplne doslovne, lebo veď aj obzrieť sa do minulosti, poučiť sa a ísť ďalej stačí. Nám pri sociálnych sieťach nech stačí myslieť na autentickosť a jedinečnosť a nezabúdať na to, že nie všetko dokonalé je správne. Let´s do it with autenty !